בית המשפט גזר על אולמרט: שמונה חודשי מאסר בפועל

    דוד לזר No Comments on בית המשפט גזר על אולמרט: שמונה חודשי מאסר בפועל
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות


    בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (שני) שמונה חודשי מאסר בפועל ושמונה חודשי מאסר על תנאי על ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד אולמרט במסגרת פרשת טלנסקי.

    בשנת 2012 זוכה אולמרט בפרשת טלנסקי מחמת הספק והעדר ראיות, ובעקבות עדותה של ראש לשכתו לשעבר שולה זקן – שינו השופטים את החלטתם לאחר ערעור שהגישה הפרקליטות.

    ההרשעה של ראש הממשלה לשעבר מתייחסת כאמור לפרשת המעטפות – טלנסקי – שבה הוא הואשם כי לקח של מאות אלפי שקלים לשימוש פרטי, כשמרביתם מכספו של איש העסקים מוריס טלנסקי, בעודו מכהן כשר התמ"ת.

    כמו"כ, על פי פסק הדין של השופטים יעקב צבן, משה סובל ורבקה פרידמן פלדמן, ראש הממשלה לשעבר לא דיווח על קבלת הכספים כנדרש בחוק למבקר המדינה והוא אשם בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובמרמה והפרת אמונים.

    השופט יעקב צבן, שהקריא את גזר הדין, ציין כי "לא ניתן להפריד בין עצם יצירת הקופה, כניסת הכספים בקופה והשימוש שנעשה בהם בהסתמך על הערכים המוגנים שהופרו על ידי הנאשם פעם ועוד פעם. איש ציבור, שר בממשלה, מקבל כספים במזומן, בדולרים, חלקם בקופה סודית, עושה בהם שימושים פרטיים, אינו מדווח לאיש, חוטא בעצמו, מחטיא את השירות הציבורי וללא דיווח. דגל שחור מתנוסס על התנהלות כזו".

    CF1Jp4lUMAAiqmY

    צוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר מסר בתגובה לגזר הדין כי "העונש שהוטל על מר אולמרט רק מוסיף לסבל הרב שכבר עבר. מדובר בגזר דין קשה, שיש בכוונתנו לערער עליו. העונש הוא כבד מאוד, במיוחד בנסיבות של מר אולמרט שהתפטר מתפקידו כראש הממשלה בשל החקירות, הוציא עצמו מן החיים הציבוריים לאורך שנים ארוכות, וויתר על רום מעמדו, וכן ויתר על התנאים שהיו מגיעים לו כראש ממשלה לשעבר".

     עוד נמסר בתגובה כי "הליך החקירה והמשפט הטילו צל כבד על חייו של מר אולמרט משך למעלה משבע שנים וליוו אותו יום יום, ושעה שעה וגרמו לסבל רב לו ולבני משפחתו. לטעמנו, די היה בכל אלו כדי להביא בהקלה בעונשו של אדם שהורשע בעבירות של הפרת אמונים, שנעשו לכאורה לפני כ-13 שנים. כפי שהוכח בפני בית המשפט מר אולמרט תרם רבות לביטחונה של מדינת ישראל, ביצור מעמדה הבינלאומי, ורווחת אזרחיה והיה ראוי להתחשב בכך".



    0 תגובות